poniedziałek, 19 czerwca 2017

Lille sercem regionu Nord!

Większość z Was zapewne wie, że kilka lat temu przeprowadziłam się do Francji. W sumie był to kompletny przypadek. Dosyć szybko poznałam tatę Zinusi i zgodziłam się zostać na stałe :) Języka francuskiego uczyłam się od podstawówki jednak długa przerwa na studiach zrobiła swoje i przyznam szczerze, że początki nie były łatwe. Jednak od razu zakochałam się w tym miejscu, moje serce zostało skradzione przez klimat , architekturę Lille.  Zbliżają się wakacje, a ja chciałabym podzielić się z Wami tutejszymi atrakcjami i zaprosić Was na wirtualną wycieczkę. P.S. Gdyby ktoś odwazyl się skorzystać z zaproszenia realnego również na Was czekam!:)

1) Palais des Beux Arts w Lille, jedno z największych i najstarszych muzeum sztuki we Francji. Usytuowane w centrum miasta, łatwy dojazd komunikacyjny. 

2) Citadelle de Lille , fortyfifikacja zbudowana w latach 1667-1670 przez Sebastien’a le Prestre, markiza de Vauban, na rozkaz Ludwika XIV, który właśnie zdobył miasto. Uważana za jedną z najpiękniejszych twierdz we Francji, Niestety nie można zwiedzać jej co dzień, otwarta raz w roku. Wokół rozciągają się przepiękne zielone tereny, park i zoo . Łatwy dojazd, ja mam szczęście i pieszo mam około 20 minut :)
3. Ratusz w Lille, klimatyczne miejsce w centrum miasta. Ogromna wieża sprawia, że widoczny jest z prawie każdego miejsca w Lille.
4. Braderie de Lille, największy pchli targ w Europie. Zjezdzaja ludzie z całego świata, niektórzy handlowcy utrzymują się z tego eventu przez wiele miesięcy. Dlatego w ubiegłym roku odwołanie spowodowało niezadowolenie wśród wszystkich sprzedawców. Można znalesc po prostu wszystko! W 2015 roku znalazłam monetw jednozłotową za 1 euro !:-) Mozna, mozna :-)

Mieszkancy jak i turysci zajadaja sie owocami morza z frytkami. Najbardziej popularne moules :-) Z pozostalych muszli budowane są przed restauracjami wielkie kopce. Próbowaliście? Ja do dzis sie nie przekonałam.



W Lille znajdziemy mnostwo atrakcji. Polaczenie francuskiej klasy z flamandzkim stylem to architektura, ktora warto zobaczyć. W miescie znajduje sie rowniez pomnik dla Polakow. Nasi rodacy przybywali do regionu Nord podczas drugiej wojny swiatowej. Dlatego tez nazwiska polskie, czy francuzi z polskimi korzeniami jest bardzo spotykane.
Zachecam do blizszego zapoznania sie z polnocna czescia Francji!;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz